توصیه های مهم برای کنکوری ها

برای تمام کنکوری ها آرزوی موفقیت در کنکور 90 داریم
 
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 

توصیه­ های مربوط به جلسه کنکور

با سلام خدمت دوستان گرامی، خدا قوت!
از آنجا که وقت شما در این روزها بسیار کم بوده و سخت مشغول مرور مطالب هستید، بی مقدمه نکاتی چند در رابطه با جلسه کنکور کارشناسی ارشد خدمتتان بیان می­گردد؛ امید است که این نکات ساده و در عین حال مهم، برای شما بزرگواران مفید فایده واقع گردد.(در واقع قسمت اعظم تلاش شما در فرآیند مطالعه و عبور از این کنکور، مربوط به خود جلسه کنکور و چند روز قبل از آن می­باشد که متاسفانه بسیاری از دوستان در اثر مواجهه با مشکلاتی ساده، ناتوان از پیاده کردن دانش خود در جلسه کنکور می­شوند. لذا توصیه می­گردد که موارد زیر را با دقت و بطور کامل مطالعه فرموده و آنها را جدی بگیرید).

توصیه­ های مربوط به قبل و حین جلسه کنکور

1. از آنجا که برای خیلی از دوستان مطالعه نکردن در روز قبل از کنکور امکان ندارد، توصیه می­شود که فقط چکیده­ها و فرمول­های مهم مرور شود(به هیچ وجه مطالب جدید مطالعه نکنید).

2. به برنامه غذایی خود در روزهای نزدیک به کنکور توجه جدی نمائید(تا حد امکان غذا از مکان­هایی تامین شود که به بهداشتی بودن غذا مطمئن داشته باشید).

3. سعی کنید که در آرامش کامل به سر ببرید و به شایعات و حرف­های پراکنده­ای که در مورد کنکور گفته می­شود اصلاً توجه نکنید.

4. شب قبل از کنکور سعی کنید زود بخوابید.(چند شب مانده به کنکور را زودتر از روال گذشته بخوابید تا با مشکل مواجه نشوید.)

5. برای اینکه راحت بخوابید، هیچ کاری لازم نیست انجام دهید، نه قرص خواب ، نه ورزش سنگین و خسته کننده ، نه ماست و دوغ و نه هیچ چیز دیگر ، این شب هم مثل شب­های دیگر خیلی عادی بخوابید . سعی کنید قبل از خواب یک دوش آب ولرم بگیرید و بعد راحت بخوابید . فقط یادتان باشد، صبح باید به موقع بیدار شوید.

6. به همه شما، بخصوص دوستان خوابگاهی، توصیه می­شود که حتماً به چند نفر از اعضای خانواده یا دوستان خود بسپارید که روز کنکور شما را صبح زود بیدار کنند(پارسال یکی از دوستان با وجود زحمت فراوان به علت دیر بیدار شدن از خواب از حضور در سر جلسه کنکور محروم شد و... . آیا می توانید در ذهن خود مجسم نمایید؟)

7. اگر در منزل هستید به اعضای خانواده­تان و اگر در خوابگاه هستید به هم اتاقی­هایتان بسپارید که هنگام حرکت به سمت محل برگزاری آزمون، شما را از به همراه داشتن " کارت ورود به جلسه "، " ساعت "(ترجیحا کامپیوتری) و " مداد و پاک کن " مطمئن نمایند.

8.  صبحانه بخورید و به هیچ وجه از صبحانه خوردن صرفنظر ننمایید.

9. زود سر جلسه حاضر شوید. چون در مواقع اینچنینی ترافیک یا بد شانسی دور از ذهن نیست. لذا برای رفتن به جلسه ، وقت تان را طوری تنظیم کنندکه خدای نخواسته اگر ماشین خراب شد، اگر اتوبوس پنچرشدو ... شما به موقع برسید. با این کار شما زمینه هرگونه نگرانی را از بین می برید.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


10. ساعت به همراه خود داشته باشید و سعی کنید وقت خود را تنظیم کرده و آن را تلف نکنید و در زمان تعیین شده برای هر درس به سوالات پاسخ دهید.

11. یکی از حالاتی که برای تعدادی از داوطلبان در ساعاتی قبل از برگزاری آزمون رخ می دهد«احساس فراموشی» مطالبی است که به خوبی فراگرفته اند . توجه بفرمائیدکه این «احساس» کاذب است و وقوع آن طبیعی است و معمولاً در همان دقایق اول شروع آزمون با گرم شدن ذهن از بین می رود. لذا به هیچ عنوان نگران استرس یا هول شدن نباشید. استرسی هم اگر وجود داشته باشد فقط تا پخش دفترچه اول است بعد از آن چنان درگیر سوالات می شوید که استرس یادتان می رود .

12. سر جلسه به هیچ عنوان فکر نکنید که خراب کرده­اید و تمرکز خود را به هم نزنید. اگر سر جلسه بدانید که بقیه چقدر خراب کرده اند و وضعیتشان چگونه است مطمئناً نتیجه بهتری خواهید گرفت(خود من دو سال پیش سر جلسه به علت سخت بودن سوالات فکر کردم که خیلی خراب کرده­ام و به همین خاطر هول شدم و آخر آزمون 5 سوال را همینطور جواب دادم، در صورتی که اگر می دانستم که نسبت به سایر داوطلبان وضعیتم بهتر است و آن 5 سوال را جواب نمی دادم، مطمئناً رتبه­ام خیلی بهتر از این می شد).

13. به خدا توکل کنید . از خدا بخواهید که آن چه را که مصلحتتان است رقم بزند. بعد از نماز صبح چند دقیقه با خدا خلوت کنید .

توصیه ها ی مربوط به جلسه کنکور

چند روز بیشتر به آزمون کارشناسی ارشد امسال باقی نمانده است . اگر به میزان کافی مطالعه کرده­اید(البته بطور جدی) در قبولی خود تردید نکنید­. آن چیزی که الان ممکن است برای شما مهم باشد این است که سر جلسه آزمون بتوانید تمام توانائی خود را در چند ساعت در برگه پاسخنامه وارد کنید و ثمره تلاش چند ماهه خود را برداشت کنید و همین موضوع تا حدی برایتان استرس­زا خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما باید از قبل نسبت به چگونه مطرح شدن سوالات آمادگی داشته باشید و در صورتی که سوالات بصورت نامتعارف مطرح شوند ( مثلا خیلی سخت باشند یا خیلی آسان ) بتوانید کنترل و مدیریت مناسبی را اعمال کنید .

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


اگر سوالات سخت باشد، چه کنم ؟
اگر سوالات امسال نسبت به سال­های قبل سخت بود و یا از قسمت­هایی که قبلاً سوالی مطرح نمی­شد سوال مطرح شود، اکثر داوطلبان از لحاظ روحی بهم می ریزند.
اگر سوالات امسال نسبت به سال­های قبل سخت­تر بود و یا سوالات نامتعارفی مطرح شد، به موارد زیر توجه داشته باشید:

1 . کنکور یک مسابقه است نه یک امتحان. در امتحان شما اگر زیر 10 بگیرید قبول نشده­اید، اما در مسابقه نمره خاصی ملاک نمی باشد، بلکه شما نباید از تعداد مشخصی عقب­تر باشید. در مسابقه (کنکور) ممکن است یک شخص با نمره 18 رد شود ( چون اکثرا 20 یا 19 گرفته اند ) و یا با نمره 9 نفر اول شود. پس سختی سوالات ممکن است که نمره شما را پائین بیاورد اما اگر بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید، رتبه شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد .

2 . اگر آزمون سخت بود، از عباراتی اینچنینی استفاده کنید تا روحیه شما افت نکند: " من که نمی تونم حل کنم وای به حال بقیه " ، " اگه سخته برای همه سخته " ، " همه موندن چیکار کنن " و ...

3 . اگر سوالات سخت بود، سعی کنید سوالات راحت و متوسط را از دست ندهید. همین سوالات هستند که رتبه­ها را تعیین خواهند کرد و الکی روی سوالاتی که می دانید قبلاً نمونه آن را حل نکرده­اید وقت تلف نکنید و سعی نکنید سر جلسه درس یاد بگیرید .

4 . شانسی نزنید و ارزش سوالاتی که درست جواب داده اید را از بین نبرید .

5 . با سوالات لج نکنید(به هیچ وجه روی یک سؤال، بیش از حد، مکث نکنید). حتی اگر بتوانید به سؤالی بعد از چند دقیقه پاسخ دهید، باز هم به تلف کردن وقتش نمی ارزد، زیرا در همان سری سؤالات، خیلی سؤال های آسان تری هست، که حتماً می توانید به آن ها جواب دهید و یا اینکه از کجا معلوم سوال غلط نباشد؟ حال اگر با این کار (یعنی اتلاف وقت زیاد برای حل یک سؤال سخت) در انتهای آزمون، وقت کم بیاورید و مثلاً نتوانید 10 سؤال آخر را بخوانید ، مطمئن باشید بین آنها حداقل 3 یا 4 سؤال بوده که به راحتی با یک نگاه قابل پاسخ دادن بوده و شما آن ها را در ازای حل یک سؤال سخت از دست داده اید.

(تازه معلوم نیست مسئله ای که آدم با آن 4-5 دقیقه کلنجار برود حتماً هم درست حل شده باشد! ) در ضمن اگر درنهایت بین دو گزینه شک داشتید واز غلط بودن دو گزینه ی دیگر هم مطمئن بودید، طبق حساب احتمالات و اصول منطق، بایستی به صورت تصادفی یکی از دوگزینه ی باقی مانده را بزنید. امتیازات حاصل از این عمل ، طبق حساب احتمالات به نفع شماست. به جزء این حالت، در هیچ حالت دیگری گزینه­ای را به صورت تصادفی انتخاب نکنید.

ارزش تمام سوالات یکسان است. در مورد سوالاتی که قبلاً مسلط بوده­اید اما سر جلسه نمی­توانید آنها را حل کنید لجتان نگیرد که حتما باید حلش کنم. این کارها وقت را خواهد گرفت.


اگر سوالات راحت بودند، چه کنم ؟

1 . الکی خوشحال نشوید . سوالات راحت بدترین نوع سوالات هستند .

2 . سوالات متوسط به بالا را از دست ندهید. چون سوالات راحت را اکثراً جواب داده­اند و سوالات سخت هستند که رتبه شما را مشخص خواهند کرد .

3 . روی همه سوالات تلاش کنید و زود اشباع نشوید(البته بعد از اینکه یکسری کل تست­ها را زدیم و وقت اضافه داشتیم اجازه داریم که روی سوالات سخت­تر وقت بگذاریم).

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


سایر توصیه ­ها:
مهمترین ویژگی سؤال های تستی تنظیم وقت است. بنابراین مهمترین کار، توجه به زمان پاسخگویی به سؤال­هاست که روی دفترچه های آزمون برای هردرس ، زمان خاصی مشخص شده است که داوطلبان عزیز باید به آن توجه نمایند.

1- در تنظیم وقت نه آنقدر وسواس به خرج دهید که هر لحظه به ساعت نگاه کنید و نه آقدر بی خیال شوید که آخر هردرس به ساعت نگاه کنید.

2- بعضی داوطلبان در پاسخ دادن به سؤال­های کنکور، روش های مختلفی دارند. مثلاً اول از یک درس خاص شروع می کنند. ترتیبی که در دفترچه سؤال های رعایت شده تقریباً منطقی ترین ، شکل است وبهتر است همان ترتیب را رعایت کنید.

چرا که زیاد ورق زدن دفترچه و از این درس به آن درس پریدن ، خودبخود باعث نگرانی و سردرگمی می شود. اما این در حد توصیه است. ممکن است کسی در درس خاصی ، استعداد و توانایی ویژه ای داشته باشد یا علاقه خیلی زیادی به یک درس بخصوص داشته باشد و بتواند با سرعت زیادی به آن ها پاسخ دهد. در این صورت تصمیم با خود اوست .

اما حتماً این مورد را رعایت کنید که هر درس را که برای پاسخگویی انتخاب کرده اید، تا وقتی تمام نشده به سراغ درس دیگری نروید. چون وقت محدود است و ممکن است نتوانید دوباره به سراغ سؤال هایی که قبلاً پاسخ نداده اید، برگردید.

3- نکته بسیار مهم­تر اینکه، اگر ترتیب درس­ها را رعایت نکردید، یا اگر سؤالی را بدون پاسخ گذاشتید، در پاسخنامه هم شماره سؤال ها را کنترل کنید. چون علامت زدن اشتباه سؤال­ها در برگه پاسخنامه یکی از اشتباهات رایج کنکور است، که باعث می­شود با همین اشکال کوچک تا انتهای پاسخنامه ، جوابها را اشتباه علامت بزنید. پس بهتر است هر از گاهی شماره سؤال پاسخنامه را با شماره سؤال دفترچه آزمون کنترل نمایید.

4- محل گزینه­ی صحیح را کاملاً پرکنید (وسواس هم به خرج ندهید). در صورت حذف یا تعویض گزینه­ی انتخاب شده­، محل پاسخ قبلی را به طور کامل پاک کنید.

5- در پاسخگوئی به سؤال­های هر درس، خوب است که از همان سؤال اول شروع کنید . هرسؤالی را که شک دارید یا اصلاً پاسخ آن را نمی دانید(کنارسؤال) علامت بزنید و از آن بگذرید . مثلاً برای سؤال های سخت علامت (-) و آن هایی که شک دارید علامت (*) بگذارید. به این ترتیب سؤال­هایی را که مطمئنید بلد هستید، تا آخر پاسخ دهید. باز هم تکرار می کنیم حواستان به شماره سؤال­ها در پاسخ نامه باشد، به این ترتیب خیالتان راحت می شود. سؤال­هایی را که می­دانستید پاسخ داده­اید، برای بار دیگر به سراغ سؤال­هایی بیائید که علامت (*) خورده­اند و روی آنها شک داشته­اید.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


(حواستان به وقت هم هست) وقتی در دور اول به سؤال ها پاسخ می دهید، ذهن شما فعال می شود و خیلی چیزها که در اثر نگرانی فکر می­کردید یادتان رفته­، به یادتان می­آید. در دوردوم ، به احتمال زیاد به خیلی از سؤال­هایی که شک داشته­اید، پاسخ می­دهید. در آخر به سؤال­هایی که اصلاً بلد نیستید نگاهی بیاندازید شاید بتوانید به بعضی از آنها پاسخ دهید. اما به هیچ وجه روی سؤالی بیش از حد مکث نکنید، حتی اگر بتوانید به سؤالی بعد از چند دقیقه پاسخ دهید بازهم به تلف کردن وقتش نمی ارزد.

چون در درسهای دیگر خیلی سؤال های آسان تری هست که ممکن است وقت نگاه کردن به آنها را از دست بدهید.

1- تکلیف هردرس را مشخص کنید، بعد به سراغ درس دیگر بروید و هیچ وقت به فکر این نباشید که دوباره سراغ درس­های قبلی برگردید.

2- از همین اول، برای خودتان مشخص کنید که قرار است روی سؤال­های هر درس ، فقط دو بار مرور داشته باشید و در آخر هم یک مرور کلی و خیلی سریع و در ضمن آن، کنترل شماره سؤال­ها روی پاسخ نامه. اگر قرار باشد مرورها بیش از دوباره باشد، شما از اول با عجله به سؤال­ها پاسخ می­دهید و این باعث می شود احتمال اشتباه شما­ زیادتر شود. بنابراین نه یک بار و نه چندبار ، فقط دو بار مرور و بار سوم برای سؤال­هایی که اصلاً پاسخ آنها را نمی­ دانید، که البته اگر سرنخی پیدا نکردید خیلی سریع از آنها بگذرید.

3- قبل از اینکه به گزینه­ها توجه کنید، اصل سؤال را خوب بخوانید و اگر می­توانید جواب آن­را در ذهن خود بیابید. خیلی وقت­ها توضیحات سؤال، شما را به پاسخ صحیح هدایت می کند، به بعضی کلمه­های کلیدی هم دقت کنید. کلماتی مثل : کدام یک درست است ، کدام نیست ، چه نامیده می شود ، چگونه است، کدام مهم تر است ، کدام نادرست است ، کمترین ، بیشترین ، حداکثر، حداقل ، مقایسه کنید و کلماتی از این قبیل

4- به سؤال­هایی که نتوانسته اید پاسخ دهید­، اصلاً فکر نکنید. حتی نفرات اول کنکور هم به بعضی سؤال­ها نمی توانند پاسخ دهند و این یک امر طبیعی است. تازه نفرات صدم و دویستم و... کنکور هم که حتماً جزو قبولی­ها هستند به خیلی از سؤال­ها نمی توانند پاسخ دهند.

5- به سؤال­هایی که همان اول با دقت و اطمینان پاسخ داده اید، هرگز برنگردید ، معمولاً اولین حدس صحیح ترین است. بعضی وقت ها وسواس زیاد باعث می شود شما پاسخ های صحیح را پاک کنید و به جای آن پاسخ غلط را علامت بزنید. بنابراین مرور دوم را فقط برای سؤال­هایی که شک دارید اختصاص دهید.

6- بین پاسخ دادن به دو درس، لحظه کوتاهی استراحت کنید. بخصوص چشم ها وقتی به چیزی خیره شوند زود خسته می شوند. مثلاً برای لحظه­ای چشم هایتان را ببندید. (حتی به کوتاهی 10 ثانیه). فراموش نکنید شما سر جلسه کنکور هستید و مهمترین کار شما پاسخ دادن به سؤال هاست، بنابراین فکرهای دیگر را کنار بگذارید.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


7- از همین اول، خودتان را آماده کنید برای اینکه پاسخ بعضی سؤال­ها را نمی­دانید. معمولاً داوطلبان وقتی چند سؤال اول را نتوانند پاسخ دهند، روحیه خود را از دست می دهند. خودتان را برای چنین وضعیتی آماده کنید. شما صدها سؤال دیگر دارید که می توانید به خوبی به آنها پاسخ دهید. بنابراین روحیه خودتان را تقویت کنید و به این چیزها توجهی نکنید.

8- چرا اینقدر طرف منفی، قضیه را می گیرید، خوشبین باشید. واقعاً روحیه مثبت در موفقیت تاثیر زیادی دارد. ما کاری می­توانیم انجام دهیم که به توانایی انجام آن ایمان داشته باشیم. داشتن اعتماد به نفس باعث می شود فکر شما هم با جریان قوی­تری کارکند. باخودتان بگویید، «من می­توانم» و به این گفته هم اعتقاد داشته باشید.

9- چون قرار است نزدیک به 4 ساعت در سر جلسه کنکور، حضور فعال داشته باشید لذا به منظور حفظ این وضعیت ، توصیه می شود در حین اجرای آزمون از کاکائو استفاده کنید. شما با گذاشتن یک عدد کاکائو در دهان خود کالری مورد نیاز بدن و مغز را تا انتهای آزمون تامین کرده­اید.


توصیه آخر و خیلی مهم: برای اینکه بتوانید نکات مربوط به سر جلسه کنکور(تنظیم وقت، نحوه پاسخگویی و ...) را به خوبی سر جلسه کنکور پیاده نمایید، از دوستانی که در کنکورهای آزمایشی شرکت ننموده­اند تقاضا می­شود که حتماً در مدت باقیمانده تا کنکور، حداقل دو کنکور سراسری سال­های قبل را انتخاب نموده و از خود کنکور بگیرید؛ چرا که اجرای تکنیک­های لازم برای پاسخگویی به سوالات بدون تمرین و تجربه قبلی امری نشدنی است.

شاید بعضی از دوستان مطرح نمایند که سوالات کنکورهای قبلی را طی مراحل مطالعه قبلی جواب داده­اند و برای کنکور آزمایشی مناسب نمی باشد. اما بنده به هزار و یک دلیل به دوستانی که در طی سال در کنکورهای آزمایشی شرکت نکرده­اند توصیه اکید می­نمایم که حتی با تکراری بودن سوالات، این کار را انجام دهید، مطمئنم که به نتایج شگرفی دست خواهید یافت(خودم نیز از این دسته بودم و با برگزاری 3 کنکور در طی 10 روز مانده به کنکور اصلی به تکنیک­های مناسبی برای پاسخگویی دست یافتم).به نتیجه آزمون توجه ننمایید، فقط سعی نمایید در طی این کنکورهای فرضی، به تکنیک­های مناسبی برای پاسخگویی به سوالات دست یابید.

از شما تقاضا می­گردد که به موارد بالا -که بعضاً خیلی هم ساده اند- توجه کافی نمایید. چرا که برگرفته از تجربیات بنده و خیلی از دوستان کنکوری شما در سال های قبل است که با در نظر نگرفتن بعضی از این نکات- هر چند ساده- با مشکل جدی مواجه شده­اند.

 

 
 

10 مکان پر رمز و راز در دنیا

10 مکان پر رمز و راز در دنیا
این یک مقاله اختصاصی از ایران ویج است
 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که احتمالاً مکان های پر رمز و راز در دنیا توسط علم و تکنولوژی بسیار پیشرفته که مسئول کشف تمدن های گمشده هستند پیدا شده اند. اما بسیاری دیگر این مسئله را قبول ندارند و معتقدند، تمام اطلاعات و آگاهی های ما در رابطه با این مکان ها توسط فضانوردانی که از بهشت برای ما فرستاده شده اند بدست آمده است. این دانشمندان سعی می کنند معماهایی را که از زمان های قدیم در روی زمین وجود داشته و ذهن مردم را به خود مشغول کرده از طریق مذهب و دین پاسخ دهند. در این جا قصد داریم 10 مکان پر رمز و راز در دنیا را به شما معرفی کنیم.
 

1- اهرام جیزه و مجسمه ابوالهول در مصر
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
  
 

در آن زمان ها، از اهرام برای دفن کردن اجساد فرعون های مصر استفاده می کردند. اما با این وجود، کاوشگران هنوز هدف از ساخت اهرام جیزه را متوجه نشده اند و نمی دانند که این اهرام برای چه ساخته شده اند و نماد چه هستند چون به نظر نمی رسد که فرعونی در آن دفن شده باشد و این قضیه برای آنها تبدیل به یک معما شده است. اتفاقاً این معما به جذابیت این منطقه افزوده. تا جایی که بسیاری از مردم، اهرام جیزه را محلی برای عبادات و راز و نیاز خود انتخاب کرده اند و برای انجام اعمال عبادی به این منطقه می آیند. بسیاری از بازدید کنندگان، مجذوب زیبایی، قدمت، شکوه و نوع ساخت این بنا شده اند. چون امروزه ریاضیدانان ثابت کرده اند که هماهنگی  بی نظیری در ساخت زاویه های این اهرام وجود دارد و همه زاویه های اهرام با هم برابراند.


 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 2- Stonehenge در بریتانیای کبیر
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از معروف ترین بناهای تاریخی در کل دنیا Stonehenge باشد که در کشور انگلستان واقع شده است. این بنا شامل چند قطعه سنگ بصورت ایستاده است و قدمت آن به 2500 یال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. اما در طول 1400 سال چندین بار مرمت و بازسازی شده است. نظریات فراوانی در ارتباط با این بنا وجو دارد اما هنوز هیچ کس هدف از ساخت آن را متوجه نشده و این قضیه باعث شده که همچنان این بنا یکی از پر رمز و رازترین مکان ها روی زمین باشد.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 3- جزیره ایستر در شیلی
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

جزیره ایستر که به Rapa Nui یا Isla de Pascua معروف است جزیره‌ای است در اقیانوس آرام جنوبی متعلق به کشور شیلی. جزیره ایستر بخاطر تندیس‌های ۴۰۰ ساله عجیب باستانی خود معروف است. به این تندیس‌ها که در راستای کرانه دریا به خط ایستاده‌اند موآی گفته می‌شود. در بین سال های 1250 تا 1500 ساکنان این جزیره برای عبادت و از و نیاز به این منطقه می آمدند. موآیی ها در سرتاسر جزیره پراکنده‌اند. حتی در معادن و کنار جاده‌های قدیمی و کنار ساحل. بسته به اندازه و وزن موآی‌ها، تخمین زده می‌شود که بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر برای حمل آنها توسط غلطکهای چوبی و سورتمه مورد نیاز بوده. سنگین ترین موآی وزنی حدود 86 تن دارد. مجسمه‌های عظیم یا موآی، در طی یک دوره کوتاه خلاقیت کنده کاری شده اند. تقریباً نیمی از موآی های باقی مانده در Rano Raraku واقع شده است.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 4- بالبیک در لبنان
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

بالبیک شرقی ترین شهر لبنان است. این شهر تا قبل از تصرف یونانی ها در 331 سال قبل از میلاد، مشهورترین و مهم ترین شهر لبنان بوده است. این شهر در زمان پادشاه آگوستوس مستعمره ایتالیایی ها بوده است. در طول 3 قرن بعد از آن، ایتالیایی ها بنایی را ساختند که بیشتر شبیه معبد بود. مکانی که این بناها در آن قرار گرفته 3 حیاط دارد. دیوارهای این بنا توسط چندین سنگ بسیار غول پیکر ساخته شده. بسیاری از گردشگران معتقدند که ساخت این بنا فقط از عهده هنرمندانی چیره دست بر می آید. در قسمت ورودی جنوبی بالبیک وسیله ای را که با آن سنگها را خرد و یا قطعه قطعه می کردند به نمایش گذاشته اند. در این مکان شما میتوانید بزرگترین قطعه سنگ دنیا را که 2000 سال پیش از کوهی جدا شده بود را مشاهده کنید که این قطعه سنگ به "سنگ زن باردار" مشهور است. اندازه این سنگ 21.5 متر در 4.8 متر در 4.2 و وزن آن حدود 1000 تن تخمین زده می شود.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 5- Machu Picchu در پرو
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

Machu Picchu یکی از شهرهای زیبا و بکر امپراتوری Inca است که در پشت ارتفاعات Peruvian Andes در بالای کوه و در سراشیبی بسیار تندی قرار گرفته. از آنجایی که Machu Picchu در این مکان قرار گرفته، از حمله اسپانیایی ها در آن زمان در امان بوده است. طوری که قرن ها مردم آن را فراموش کرده بودند تا زمانی که در سال 1911، Hirman Bingham باستان شناس معروف آن را دوباره کشف کرد. سنگ های این بنا آن چنان سفت و محکم و یکپارچه اند که حتی تیغه بسیار تیز شمشیر هم نمی تواند حتی تکه ای کوچک از آن را جدا کند. در کاوش هایی که اخیراً کاوشگران انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که Machu Picchu در سال 1450، زمانی که Inca پادشاه Pachacuti بوده و قصد کناره گیری از سلطنت را داشته ساخته شده است.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 6- خطوط نازکا در پرو
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

خطوط نازکا مجموعه‌ای از خطوطی است که در صحرای نازکا، که یک دشت بایر است واقع شده. در این بیابان صدها شکل منحصر به فرد از خطوط ساده گرفته تا اشکال هندسی و تصاویر پرندگان و حیوانات وجود دارد. نکته بسیار جالبی که در مورد این تصاویر وجود دارد این است که این خطوط به جز از فضا قابل تشخیص به صورت خطوط منسجم نیستند. از این رو حدس زده می‌شود که مردم نازکا هرگز نتوانستند کاری را که خلق کرده‌اند را به صورت منسجم ببینند. مدارک موجود کمی در خصوص علت اشکال ساخته شده وجود دارد. از این رو، انگیزه مردم نازکا، ماندگارترین راز خطوط می‌باشد. بسیاری محققان عقیده دارند که انگیزه مردم نازکا، مذهبی بوده. یعنی خلق اشکالی که تنها خدایان از آسمان قادر به دیدن آنها بطور واضح هستند.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 7- Tiahuanacu در بولیوی
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

Tiahuanacu که به Tiwanaku معروف است مکانی بسیار پر رمز و راز است. و آن هم بخاطر قدمت (حدود 17000 سال) و نوع سنگهای خاصی است که در ساخت آن بکار رفته است. کاوشگران احتمال می دهند که Tiahuanacu محلی برای عبادت مردم در آن زمان بوده است. مردم در زمان های قدیم هرمی سنگی را ساختند که به آن Akapana می گویند.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 8- Chichen Itza در مکزیک
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

چیچن ایتزا اثری باستانی از تمدن مایا است که در کشور مکزیک واقع شده‌است. بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند چیچن ایتزا در حدود هزار سال پیش پایتخت یکی از پادشاهان مایاها به نام «تاپیلتزین چه کوئتزالکولت» بوده‌است. کلمه چیچن ایتزا به معنی «در کنار دهانه چاه ایتزا» است.هد ف از ساخت این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاها، چاک، بوده است. مهمترین اثر این مجموعه، El Castillo ( به معنای قلعه در اسپانیولی) است که عبارتست از هرمی پلکانی که از هر چهار طرف دارای پله‌هایی تا بالای هرم است. این معبد، متعلق به خدای آسمان بوده است. در آن زمان چیچن ایتزا جزء کلان شهر به حساب می آمده و تا قرن 12 پایتخت بوده است.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 9- گوی های سنگی در کاستاریکا
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

یکی از عجیب ترین بناهای تاریخی که در Diquis Delta در کاستاریکا واقع است گوی های سنگی است. در سال 1930، صدها سنگ گرد از چند سانتی متری گرفته تا بیش از دو متر جمع آوری شدند. وزن بعضی از این سنگها حدود 16 تن است. این گوی ها توسط دست بشر ساخته شده است.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 10- خرابه ای زیر آب در ژاپن
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 

در شرق ساحل Yonaguni، در ژاپن خرابه ای وجود دارد که قدمتی 8000 ساله دارد. در آن زمان ها مردم معتقد بودند که این خرابه بر اثر عامل طبیعی جغرافیایی پدید آمده است اما بررسی های کاوشگران نشان می دهد که این خرابه ساخته دست بشر است. این بررسی ها در سال 1995 توسط غواصی از اکیناوا که با دوربینش به اعماق دریا رفته بود کشف شد.
 


 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌ این مقاله توسط تیم متون خارجی ایران ویج ( سرکار خانم تقی زاده ) ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع بلامانع میباشد.

جشنی آبکی که بی شباهت به جنگ نیست !

جشنی آبکی که بی شباهت به جنگ نیست !

مردم نقاط مختلف دنیا سنتها و جشنهای جالب و گاهی عجیب دارند که برخی از آنها با شوخی چند نفر با هم آغاز شده و کم کم به کل شهر و یک کشور سرایت کرده، مانند آنچه در یکی از شهرهای کشور اوکراین برگزار شده و به "جشن آب" شهرت یافته است. در این جشن که روز دوشنبه پس از عید پاک برگزار می شود، پسران جوان و نوجوان در نقاطی از شهر کمین می کنند و با عبور رهگذران و بالاخص دختران جوان و نوجوان، با آب به آنها حمله می کنند!

این مراسم در چند شهر کشور اوکراین از جمله اودسا که در کرانه دریای سیاه واقع است برگزار می شود که تصاویر زیر گوشه هایی از جشن آب امسال (2011) را نشان می دهد.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تصاویری از دستگیری زنان و مردان کارتن خواب تهران

تصاویری از دستگیری زنان و مردان کارتن خواب تهران

طرح جمع آوری معتادان پرخطر و افراد بی خانمان در پارک ها و تفرجگاهها جنوب پایتخت توسط نیروهای انتظامی به اجرا در آمد.
 
 

  

سفر و روش های زهر کردن آن به دیگران ! (طنز)

سفر و روش های زهر کردن آن به دیگران ! (طنز)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

- پیش از راه افتادن، حواس اعضای دیگر خانواده را پرت کنید تا آنها فراموش کنند فیوز کنتور خانه را قطع کنند و شیرهای اصلی آب و گاز را ببندند یا درهای خانه را قفل کنند تا وسط مسافرت همسایه‌های نگران به شما زنگ بزنند و بگویند خانه‌تان را آب گرفته یا به خاطر نشت گاز یا اتصالی سیم‌های برق آتش گرفته است یا دزدها خانه تان را جارو کرده‌اند.

- شب پیش از سفر، راننده را تا صبح به روش‌های گوناگون بیدار نگه دارید مثلا با او دعوا کنید، بحثی مهم را پیش بکشید تا درباره‌اش ساعت‌ها با هم حرف بزنید، دوستان و آشنایان را دعوت کنید و تا پاسی از شب مشغول گفت‌وگو باشید.

- اگر با اتوبوس سفر می کنید دائما شاگرد راننده را صدا بزنید و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را از او طلب کنید. اگر در اتوبوس فیلمی پخش می‌شود بلندبلند درباره‌اش نظر بدهید، پایان فیلم را زودتر برای بقیه تعریف کنید یا شاگرد راننده را مجبور کنید فیلم را عوض کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

- پشت سر راننده هی دست بزنید، بلند بلند آواز بخوانید و از دیگران بخواهید همراهی‌تان کنند.

- اگر با قطار سفر می کنید از به هم زدن آرامش دیگران با سرکش های بی مورد به کوپه ها غافل نشوید و در راهروها انواع ورزشها خصوصا بارفیکس و دوی ماراتن رو انجام بدید.

- اگر فرصت داشتید هر از گاهی کشیدن ترمز قطار را فراموش نکنید.

- در اتوبوس یا هواپیما آنقدر صندلی تان را عقب ببرید که پشت سری‌ها احساس زیرآوار مانده‌ها را تجربه کنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

- هر نوع اوراق هویتی مثل شناسنامه، کارت ملی یا کارت‌های مهمی مانند کارت سوخت، کارت اعتباری بانکی و حتی دفترچه‌های بیمه را در خانه جا بگذارید.

- وقتی از خانه به قصد سفر راه افتادید، بعد از حدود یک ساعت به یاد بیاورید چمدانی مهم را جا گذاشته‌اید و لازم است برگردید.

- اگر خدای ناخواسته تصادف کردید در حالی که بقیه سعی می‌کنند آرامش‌شان را حفظ کنند یا غش کنید یا هوار بزنید یا با راننده دعوا کنید و او را مقصر بدانید تا بیشتر مضطربش کنید. اگر خودتان راننده هستید، همین برخورد را با دیگران داشته باشید.

- همیشه نفوس بد بزنید، مثلا وقت راه افتادن بگویید "من می‌دانم تصادف می‌کنیم" یا "یه حسی بهم می‌گه سفرمون خراب می‌شه" یا "فکر کنم این آخرین سفرمونه" و... پس از آن، هر وقت اتفاق ناخوشایندی می‌افتد عالمانه سرتکان بدهید که "مننننننن می‌دوووووونستم."

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

- در جاده برای هیجان بیشتر با خودروهای دیگر کورس بگذارید و تا آنجا که می‌توانید بوق بزنید.

- اگر با اتوبوس سفر می‌کنید صبر کنید تا راننده در مکانی برای غذا توقف کند. در این شرایط ناگهان ناپدید شوید و مسافران را تا ساعت‌ها داخل اتوبوس منتظر خودتان نگه دارید.

- وسایل غیرضروری را بار کنید و با خود بیاورید، اما مسوولیت حملش را به عهده بقیه بگذارید. این لوازم می‌توانند لباس‌های مهمانی، کتاب‌هایی که سالی یک بار هم به آنها نگاه نمی‌کنید، جاروبرقی، آبمیوه‌گیری و سشوار و اتو باشند.

- طوری از امکانات محل اقامت‌تان استفاده کنید که انگار دیگر قرار نیست به آنجا برگردید یا دیگران در آن ساکن شوند.

- هرگز با اعضای خانواده رو راست نباشید؛ مثلا اگر نظرتان را درباره اقامت در محلی می‌پرسند آنجا را تایید کنید و وقتی ساکن شدند، شروع به غر زدن کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

- لزومی ندارد لوازم شخصی‌تان را با خود به سفر ببرید. از مسواک و خمیر دندان و دمپایی تا شانه و لباس‌های گرم همه در ساک دیگران یافت می‌شوند و می‌توانید از آنها استفاده کنید. در مجموع منظورمان این است که لوازم دیگران را لوازم خود بدانید.

- یا کم حرف باشید و پاسخ هیچ‌کس را ندهید یا مثل رادیویی باشید که دکمه خاموشی ندارد آنقدر صحبت کنید که گوشه‌های دهان‌تان کف کند و آسایش همراهان را مختل کنید. این روش در اتوبوس فوق‌العاده کارساز است.

- از غذا، از هوا، از سر و وضع دیگران، از روزگار، از مردم و خلاصه از همه چیز ایراد بگیرید.

- با خانواده‌هایی که در دیگر اتاق‌های هتل، متل یا ویلاهای اطراف هستند، به بهانه‌های مختلف درگیر شوید. نگران هستید بهانه پیدا نکنید؟! اصلا جای نگرانی نیست. همیشه بهانه‌ای برای گلاویز شدن یا به قول جوان‌ها یقه‌گیری پیدا می‌شود.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

- اگر گروهی سفر می‌کنید بچه‌های کوچک فامیل را بترسانید. مجبورشان کنید بی‌سر وصدا و دست به سینه، گوشه‌ای بنشینند. اگر از شما سوالی کردند نشنیده بگیرید و خلاصه به آنها بفهمانید که دوست‌شان ندارید.

- عکس‌ها را خراب کنید. در عکس انداختن همیشه پاها را به سرها ترجیح بدهید.

- تابع برنامه‌ها نباشید، اگر دیگران می‌خواهند در محل اقامت بمانند شما اصرار کنید بیرون بروند و اگر می‌خواهند بیرون بروند بگویید مایلید در خانه بمانید.

- در فعالیت‌های گروهی شریک نشوید. اگر دیگران علاقه‌مند هستند بازی گروهی انجام بدهند یا به شکل گروهی خرید کنند، ظرف‌ها را بشویند یا غذا را حاضر کنند، خودتان را از جمع جدا کنید.

- در تقسیم مسوولیت‌ها ثابت کنید عرضه هیچ‌کاری را ندارید تا کسی جرات نکند وظیفه‌ای را به شما بسپرد. با این روش هم کاملا بیکار می‌شوید و هم بار مسوولیت‌های دیگران را سنگین‌تر می‌کنید.

- جوراب‌هایتان را نشویید و مسواک زدن را ترک کنید. در بیانی کلی‌تر می‌شود گفت رعایت بهداشت در سفر هیچ ضرورتی ندارد و هر چه کثیف‌تر باشید، بهتر و بیشتر می‌توانید مسافرت را به‌کام بقیه زهر کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

- تا جایی که می‌توانید سیگار بکشید تا همراهان تان بفهمند هوای پاک معنایی ندارد!

- اگر دارویی خاص و نایاب مصرف می‌کنید آن را جا بگذارید تا وقت همسفران با دنبال دارو گشتن در داروخانه‌های شهر مقصد بگذرد.

- رفتارتان باید دقیقا برخلاف جمع باشد. وقتی آنها شاد هستند، سگرمه‌هایتان را به هیچ وجه از هم نگشایید. وقتی غمگین هستند از ته دل بخندید و دست بیندازیدشان.

- شما نباید همراه با دیگران بخندید بلکه باید به دیگران بخندید. خانواده‌های دیگر را مسخره کنید. از نقاط ضعف آنها و بخصوص سر و وضع‌شان برای خندیدن بهره بگیرید.

- خودخواه باشید. در سفر فقط باید به شما خوش بگذرد. مهم نیست دیگران چه شرایطی داشته باشند. بهترین جا در خودرو و محل اقامت‌تان و بهترین جزء غذا حق شماست.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

- جای چمدان‌تان کجاست؟ روی تخت دیگران.

- لجباز باشید. با همه چیز مخالفت کنید. اصلا لازم نیست به پیشنهادهای دیگران گوش کنید حتی می‌توانید پیش از شنیدن‌شان مخالفت‌تان را اعلام کنید.

- سفر بهترین فرصت برای انتقامجویی است. در مدت مسافرت، همه دلخوری‌های گذشته با همسفران را در ذهنتان مرور کنید و بعد خرده حساب‌ها را تصفیه کنید؛ مثلا شریک زندگی‌تان را یاد آخرین باری که با هم حرفتان شد بیندازید و به این ترتیب بحث و جدل‌ها را از نو آغاز کنید.

- ناخن خشکی، ویژگی تضمین‌شده‌ای برای خراب کردن سفر است. فکر کنید جیب ندارید. هرگز دست در جیب‌تان نکنید. اگر اعضای خانواده از شما پولی خواستند بگویید کارت اعتباری‌تان را جا گذاشته‌اید یا پول‌هایتان را گم کرده‌اید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آنچه از نظر گذراندید تنها نکاتی بود که در قالب طنز بیان شد و با آی کیوی بالایی که از شماها سراغ دارم مطمئنا سعی خواهید کرد با اجتناب از تمام روش های پیشنهادی، با یک برنامه ریزی شیک و مامانی سفری خوش را برای خودتون و همراهانتون رقم بزنید.

اما از همه این موارد که بگذریم اصولا سفر خوب چیزیه حالا چه با اتومبیل شخصی باشه یا از نوع اتوبوسی یا قطاری یا کامیونی و یا هوایی که در اصل اون چیزی که مهمه شادابی روحیه ی شماست و انتقال انرژی های مثبت به خانواده تون، همراهانتون و همسفرانی که افتخار دیدار شما را در طول سفر دارند.

امیدوارم دلاتون شاد، جیباتون پرپول و اگر با سواری مسافرت می کنید کارت سوختتون پر از بنزین 100 تومنی باشه و تحت هر شرایطی اطمینـــان، آرامـــش و احتیــــاط رو فراموش نکنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سفرتون بخیر و شادی و دست حق نگهدارتون