چند تا شعر قدیمی!(و البته با حال!!!!!!!!)

عذرا خانم  

عذرا خانم سلام علیکم یا الله 

علیک سلام والده مش ماشالله  

عذرا خانوم حال شما چطوره؟ 

شوهر امسال شما جطوره؟ 

کارش چیه از کجا نون میاره؟ 

حجره میره یا که میره اداره؟ 

گاهی تو سبزه میدون، گاهی تو پامناره 

یا توی ناصریه، یا توی لاله زاره! 

سواد مواد داره یا بی سواده؟ 

برف اومده نم کشیده سوادش 

از عم الجزء هیچی نمونده یادش 

شش تا پسر داره هفت هشت تا دختر 

یکی از یکیشون ماشالله قشنگتر 

پسر بزرگش که جنون گرفته  

کتشو داده کیسه توتون گرفته! 


      گفتم 

گفتم ای یار چه لوس و خنکی، گفت زکی  

گفتم ای شوخ عجب بی نمکی، گفت زکی 

گفتم از حسن، کلاه تو پسه، گفت بسه 

گفتمش بیهوده فکر بزکی، گفت زکی 

گفتمش زخم زدی پای مرا، گفت چرا؟ 

گفتم از بس که تو بد قلقلکی، گفت زکی 

گفتمش شیفته توست رجب، گفت عجب 

گفتم اندر نظرش چون ملکی،گفت زکی 

گفتم انقدر نکن خون به دلش، گفت ولش 

گفتم اصلا تو سراپا کلکی، گفت زکی 

    گفتم از کی بکنم بوسه طلب، گفت زلب 

گفتم ای دوست دو تا یا که یکی؟، گفت زکی 

گفتمش زیور آغوش منی، گفت خفه 

گفتمش زینت روی تشکی، گفت زکی 


سیاهی با سفیدی 

سیاهی با سفیدی جور نمیشه  

سیاه فرد اعلاء بور نمیشه 

سیاهی با سفیدی جور نمیشه 

تنور نونوایی شیپور نمیشه 

سیاهی با سفیدی جور نمیشه 

به مولا نی لبک سنتور نمیشه 

سیاهی با سفیدی جور نمیشه 

عزیزم عین علی که کور نمیشه 

نخورده می ملنگ و لول نمیشه 

عزیزم زلفعلی کچول نمیشه 

پس کله که هیچوقت رو نمیشه 

عزیزم گندعلی خوشبو نمیشه 

پول الدنگی هیچوقت جور نمیشه 

عزیزم نورعلی کم نور نمیشه 

خیار گل به سر گرمک نمیشه 

داداش جون نقل علی تلخک نمیشه 


هیچ کجا تهرون نمیشه 

جون من غصه نخور هیچ کجا تهرون نمیشه 

کل شهر اصفهون دروازه شمرون نمیشه 

هر چی شهر اصفهون لوطی و داش مشدی داره 

هیشکی ناخن کوچیکه ابرام غزل خون نمیشه 

در عالی قاپو میگن صوت عموم منعکسه 

اما اینها داداشم دنبک و مزقون نمیشه 

هی نگین دخترامون خوشگل و ماه تابونن 

ماه تابون به خدا انقده ارزون نمیشه 

کور خوندی که میگی مردمونش وفا دارن  

آخه در قرن اتم صفا و وفا نون نمیشه 

گرز رستم گروه دروازه تهرون ماهاست  

گوش کن من چی میگم هیچ کجا تهرون نمیشه 


حاجی فیروز 

(سیاه 1):ارباب خودم سلام علیکم 

ارباب خودم سرتو بالا کن 

ارباب خودم بزبز قندی 

ارباب خودم چرا نمی خندی؟ 

ارباب خودم گلی به جمالت 

از کجا بگم وصف کمالت؟ 

بشکن بشکنه بشکن 

(سیاه 2): من نمیشکنم 

(سیاه 1): بشکن 

(سیاه2): بازم بشکنم 

(سیاه 1): بشکن 

(سیاه 2): اینجا بشکنم یار گله داره 

اونجا بشکنم یار گله داره 

این عاشق بیچاره چقدر حوصله داره 

اینجا تهروونه بعله 

قر فراوونه بعله 

یا حق 

یاهو 

در سایه ایزد تبارک  

عید همگی بود مبارک 

در سایه ایزد تبارک  

عید همگی بود مبارک 

یا حق  

یا هو 

حاجی فیروزم بعله 

سالی یه روزم بعله 

ای سال بر نگردی 

بری دیگه بر نگردی 

یا حق 

 یاهو 

در سایه ایزد تبارک 

عید همگی بود مبارک 

هر کی به کاری مشغول 

پولی بریز تو کشکول 

هر کی به کاری مشغول  

پولی بریز تو کشکول 

یا حق 

یا هو 


 

دوستای عزیزم بقیه این مطلب رو بعدا براتون میذازم!

مهناز افشار

بیوگرافی:

متولد 1356
مدرک: دیپلم علوم تجربی
شباهت بیش از حد او به فائقه آتشین (گوگوش) باعث شد تا قبل و بعد از اکران فیلم « شور عشق » به خواست خود سوژه اول مطبوعات باشد. بعد از مدتی جنجال مطبوعاتی و پس از توقیف فیلم « خاکستری » مدتی از او خبری نبود. تا اینکه پس از یکسال با بازی در فیلم « نگین » به سینما بازگشت.
او در سال 1383 سه فیلم بر پرده سینماهای تهران داشت که هر سه فیلم با استقبال مخاطبان روبرو شدند: « کما »، « 13 گربه روی شیروانی » و « زهر عسل ».
مهناز افشار از بازی در نقش کوتاهی در فیلم « سالاد فصل » نشان داد که توانایی هایی هم در اجرای نقش های متفاوت دارد. او در فیلم « آتش بس » توانایی هایش را به رخ همگان کشید.
مهناز افشار تا کنون همراه با محمدرضا گلزار در شش فیلم ظاهر شده که پنج تای آن از پرفروش ترین فیلم های زمان اکران خود بودند و دیگری در مرحله تولید است: کما، 13 گربه روی شیروانی، زهر عسل، آتش بس، تله که فیلم « کلاغ پر » در مرحله تدوین است.

......................................................

مجموعه آثار:

- دوستان (علی شاه حاتمی، 1377)
- شیرهای جوان (محسن محسنی نسب، 1378)
- شور عشق (نادر مقدس، 1378)
- خاکستری (مهرداد میرفلاح، 1379-80)
- نگین (اصغر هاشمی، 1380)
- دختری در قفس (قدرت الله صلح میرزایی، 1381)
- 13 گربه روی شیروانی (علی اکبر عبدالعلی زاده، 1382)
- زهر عسل (ابراهیم شیبانی، 1382)
- کما (آرش معیریان، 1382)
- سالاد فصل (فریدون جیرانی، 1383)
- آکواریوم (ایرج قادری، 1383)
- کارگران مشغول کارند (مانی حقیقی، 1384)
- آتش بس (کیومرث پوراحمد، 1383)
- چه کسی امیر را کشت؟ (مهدی کرم پور، 1384)
- محاکمه (ایرج قادری، 1385)
- تله (سیروس الوند، 1385)
- رییس (مسعود کیمیایی، 1385)
- تسویه حساب (تهمینه میلانی، 1386)
- کلاغ پر (شهرام شاه حسینی، 1386)
مجموعه تلویزیونی:
- گمشده (1376)

اولین سلام

سلام دوستای گلم! 

امید دارم که هر جای دنیا هستین دلتون شاد و لبتون خندون باشه! 

و همچنین خوش حال میشم اگه بتونم لحظات خوشی رو تو این وبلاگ براتون تدارک ببینم! 

دوستتون دارم! 

تا بعد! 

آیسان